Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Srbija i EU: mamuzanje mrtvog konja

Komentari (81) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 18 novembar 2010 18:23
Srđan
Gospodine Bukadinoviću, imate moj potpis na pristupnici političke stranke koju trebate pokrenuti.Za dobro Srbije i njene dece.
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 18 novembar 2010 18:42
gavrilo
E, za to nam Kušner, Kacin, Pakova i ostali zaista nisu krivi...jesu Đorđe, oni ili slični njima, sve su uradili kako bi nam prodali karte koje ne važe!
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 18 novembar 2010 18:58
nataša
Bravo gos'n Profesore. Nemam šta da dodam, osim možda one naše stare poslovice "Dok je glava biće kapa". Dakle lako ćemo i za elitu i za državu, narod treba negovati, to je prioritet.
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 18 novembar 2010 19:02
Jasna Simonović
E, gdine Đorđe...Vi videste kako je petlu!...A zamislite sada kako je kokoški koja ranije od prerano (2001)...pa još ni ne zakukurika, već kljuca li kljuca...

Pola-šalu-pola-zbilju na stranu, ima nas koji nikada nismo bili za EU na ovaj način, ni u evroskepticizmu, jer smo imali realne dokaze...
(što naravno ne znači da all-the-way-Atlantic-around varijanta ne dolazi u obzir...ako se EU do tada pročešlja od silnih kradja i otimačina...a mamuze dobiju istorijsku vrednost)...

Sve najbolje u daljim razmišljanjima....
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 18 novembar 2010 19:03
Visarion
Možda ste malo previše oprezni u svojim ocenama a naročito u svojim vizijama izlaza.
Mora se brzo proceniti kuda ide Evropska Unija.Je li sve što se čuje izvesnost.Hoće li se Evro strmeknuti ili će se izvući.Hoće li Grčki scenario zahvatiti Irsku, Portugaliju, Španiju.I zašto neće Rumuniju i Bugarsku.Treba imati hrabrosti prerezati taj Gordijev čvor.Mož
da je bolje, ,odmah i bez nedoumica, tražiti izlaz van EU.I tragati za Kinom, Indijom , Brazilom i naravno Rusijom, ali ne zbog nekog pakta, nego zbog opstanka.
Pre toga valja uraditi sve da se stanje unutar zemlje uredi,Da li je DS u stanju da nas nekud izvede?Je li naša prava alternativa Nikolićeva bratija.Koliko je to sjaši Kurta da uzjaši Murta i koliko je važno što pre tragati za nekom novom političkom silom i ličnostima koji su kadri da ovaj narod povedu na nove puteve.Ovi po meni nisu.Taj unutrrašnji haos se mora što pre urediti.Mi više nikud ne idemo s određenom izvesnošću i sigurnim koracima.Čini se da i taj Šarić dolazi da bi narodu zamazao oči.Mi nikog ne hapsimo zato što hoćemo društveno biće da lečimo, nego da ponešto zabašurimo.To je tragična stupica koja se vidi iz aviona.Pogledajte čime se, u svim ovim, burnim i neizvesnim vremenima bave naše najgledanije političke emisije na Tv.Sve su to svojevrsne eskivaže.Nigde niko prave stvari ne otkriva, niti pokušava da protumači.Narodu se koprena eskivaža namiče i to po receptu i zapadnim planovima.
Morate videti jasno i odvojiti glavno od sporednog.Mi se odmah moramo da saberemo.Odmah da nađemo druge ličnosti druge političke opcije koje idu radikalnije u belosvetske rasplete.Potrebni su novi vođi, oni koji su iznad i koji ne liče na trla baba lan.
OVde i ovako se više očito ne može.S Nikolićem i njegovim kamuflažnim, bleferajskim nadama i obećanjima ne možemo računati.Izbori kod takvog starnja stvari nas neće spasiti.Samo nam revolucija nije potrebna, ali to ne znači da nema načina da se sve preokrene i potera ne neku izvesniju i bolju stranu.
Preporuke:
0
0
6 četvrtak, 18 novembar 2010 19:15
011
Razvoj događaja sve više potvrđuje da srpska vlast tokom devedesetih i nije bila baš tako paranoična. Inače osim naroda sve nam je u bednom i beznadežnom stanju. U najbednijem su nesumnjivo (samozvana) elita i državni aparat.
Preporuke:
0
0
7 četvrtak, 18 novembar 2010 19:40
dr.agan
O.K. Korektan tekst, kao uvod.

Ali:
"osloboditi se što pre aktuelnog, nerealno idiličnog pogleda na svet i međunarodne odnose (sa elementima mazohizma i autošovinizma), koji je nastao u Beogradu tokom devedesetih kao reakcija opozicione javnosti na paranoju i propagandu tadašnjeg režima"

e, tu g. Djordje trebate jos da poradite.
Naime sustina je da se radi o autohtonoj (naravno i endemskoj) pojavi, koja nije isprovocirana, vec se iznova i iznova obnavlja u Srbiji. Srecom nece moci unedogled - jer nema vise puno Srba koji bi kreditirali-placali bahate racune takvoj polupijanoj "eliti"...
Preporuke:
0
0
8 četvrtak, 18 novembar 2010 19:48
Petar Izgnanik
Slažem se sa člankom, nemamo mi u toj EU nekih prijatelja niti se treba zanositi. Ali moramo sebi priznati da svih ovih godina naša politička elita (ako se ovaj jad koji imamo tako može nazvati)nije ni HTELA da ovu državu, sredi, upristoji, i postavi na zdrave osnove. Plašim se da je jedini način da se bar malo sredi sudstvo i uvede nekakav red, vladavina prava, i osnovne anti-korupcijske norme da evropski birokrati svako malo potežu ove naše za uši i izvode pred razred na tablu da odgovaraju.

A bez sređivanja društva smo osuđeni na bedu i da budemo prosjaci u toj Evropi tako da je tu nekakva dostojanstvena odbrana nacionalnih interesa čista viša matematika. Nekakvi pozivi da ONI koji od jurenja reketa nemaju vremena i nisu u stanju ni da sagrade par kilometara auto-puta mesečno sada formulišu neke velike nacionalne interese i brane Kosovo su jednostavno fantazija. Kosovo je sada tako kako je, i ja bi ih jedino pritiskao da ne daju dalje ustupke ali bi ih svaki dan ganjao oko sudstva, korupcije, i PRIVREDNIH REZULTATA (dakle, šta su sagradili od infrastrukture, gde su pokrenuli proizvodnju, i na šta troše te silne pare od raznih poreza i harača). Da se bar malo sredimo i ne moramo da molimo tu EU za pare i puko preživljavanje onda bi i oko Kosova puno toga leglo na svoje mesto.

Najveći skandal je što smo tolike godine proćerdali a Srbija je umesto sređene pravne zemlje i dalje jedan reketistan afro-azijskog tipa. TO je po meni glavni problem u ovoj zemlji i ako će priča o stremljenju ka Evropi i uvođenju evropskih standarda da nam pomogne da se mrdnemo sa mrtve tačke ja ne kažem nego URLAM samo napred! Bez obzira što nemam iluzija da nam tamo sede neki prijatelji niti verujem da će ta tvorevina i da preživi na duži rok.
Preporuke:
0
0
9 četvrtak, 18 novembar 2010 20:02
zoki
Ali šta reći o narodu i njegovim vođama koji su se za manje od dve decenije dva puta ukrcavali u pogrešan istorijski vagon i koji su pojurili za „zlatnim pticama“ neoboljševičkog socijalizma (krajem osamdesetih) i neoliberalne globalizacije (početkom dvehiljaditih) upravo u trenutku kada su one polako nestajale sa istorijskog horizonta? E, za to nam Kušner, Kacin, Pakova i ostali zaista nisu krivi.
Srbija uvek kasni i tako ce uvek da bude.
Preporuke:
0
0
10 četvrtak, 18 novembar 2010 20:06
Vlada Kanada
Srbija neće i ne može propasti sve dok postoje Srbi kao što je g-din Vukadinović. I postoje.
Preporuke:
0
0
11 četvrtak, 18 novembar 2010 20:27
MP
Pravo PROFESORSKO predavanje.Mislim da je istoriski trenutak kad se u Srbiji MORA desiti nekoliko promena u glavama svih ljudi(naroda).Profesor ih je pobrojao,a pitanje za koliko će se to desiti daće odgovor koliko će to bolno biti.
Preporuke:
0
0
12 četvrtak, 18 novembar 2010 20:40
Ban Mirko
Postovani gospodine Vukadinovicu zaboravljate da je Srbija danas bez ljudi sposobnih za bilo kakvu originalnost, velicinu i dalekovidost. Srbija danas neguje samo plagijatore! Moral nam je jako nisko kao i moralno-drustvene vrednosti. Svetlo je jako daleko, a mi smo sve umorniji...
Preporuke:
0
0
13 četvrtak, 18 novembar 2010 21:13
Tadić i Josipović - garanti evropske budućnosti regiona!
Tadić i Josipović nisu samo predstavnici dve države ili dva naroda, nego i dve autentične evropske kulture. U Beogradu već gotovo dve decenije deluje jedna institucija koja se bavi čišćenjem srpske kulture od neevropskih, azijatskih, turskih i sl. elemenata – Centar za kulturnu dekontaminaciju. Rekao bih da blizina i razumevanje naših predsednika svedoče o trijumfu ideologije kulturne dekontaminacije. Ideologija kulturne dekontaminacije imala je svoje uspone i padove – sigurno je da susreti naših bivših lidera u Karađorđevu, kao i sporazum Karadžić-Boban, predstavljaju temelj saradnje između Srba i Hrvata. Međutim, čini mi se da najveću zahvalnost dugujemo Borki Pavićević, vodećem ideologu kulturne dekontaminacije. Saradnja Hrvatske i Srbije u prvom je redu rezultat delovanja Borkinog CZKD-a!
Preporuke:
0
0
14 četvrtak, 18 novembar 2010 21:15
Peter RV
Ovo je Vukadinovic u punoj formi, egzekutirajuci
'zutu politiku' nase vledajuce klase- pred zidom istorije. Bravo.
Ustvari, ko god je procitao tezu Danijela Goldhagena,Harvardskog profesora, da su Srbi "izgubili pravo na sopstvenu drzavu" uvidjeo bi da ce Srbi bit tretirani kao nacisti i da se ih mora 'de-nacificirat' po uzoru Njemacke poslije Hitlera. Kad se pocelo insistirat da je Milosevic bio srpski 'Hitler', znalo se koliko je sati.
Nasim zutim vodjama je imponiralo da glume Branta ili Adenaura, i bili su spremni da priznaju sve moguce (i nemoguce) zlocine srpskih 'nacista', i da se bezkonacno kaju zbog toga. Bili su srecni da
pronadju 'Srebrenicu' i sva ostala mjesta 'uzasa'.
Oni su jos uvijek u tom transu, jer im to sluzi kao moralno opravdanje za ociglednu stetu koju prave svojemu narodu.
Kad se osjecas kao Brant onda 'izdaja' ne dolazi u obzir.
Preporuke:
0
0
15 četvrtak, 18 novembar 2010 21:24
au mile
Sinoć je na RTS-u gostovao Viljem Montgomeri, bivši ambasador SAD-a u Srbiji.
Po pitanju Kosova rekao je sledeće. Slika prognanih Albanaca na Kosovu koju je emitovao CNN, je formirala javno mnenje u Americi, i tamo postoji apsolutni konsenzus o tome da Kosovo mora biti nezavisno. Montgomeri je u razgovoru, napomenuo da je postojala šansa da se problem Kosova reši podelom, ali je to pitanje definitivno skinuto s dnevnog reda posle odluke Haškog suda i rezolucije koju je Srbija donela zajedno sa Evropskom unijom. I time Montgomeri završava svoju besedu o Kosovu, a verujem da tako misle svi američki diplomati i funkcioneri. U ovom svetlu, kao i u svetlu izjava Britanskog ambasadora, Hilari Klinton, nemačkog ambasadora, Tadićevo papagajisanje kako "nikada, ali nikada" neće priznati Kosovo deluje farsično, pa su ga verovatno njegovi marketinški savetnici posavetovali da Kosovo više ni ne spominje.
Ali takva politika odgovara velikoj većini Srba, koji se prave da problem Kosova ne postoji, koji se nadaju, da je nekako moguće imati normalnu državu čiji je jedan deo brutalno oduzet, okupiran a zatim i otet. Kao da je moguće imati normalnu državu i biti normalni građanin u zemlji čiji predsednik ne sme ni "A" da kaže o zlodelima koja su "zapadni" prijatelji činili ovoj zemlji i narodu. Tako građani Srbije kao nojevi drže glavu u pesku, bežeći od brutalnih činjenica, da je najveći stradalnik u minulim ratovima kažnjen za sva zlodela koji su činili svi, dok se osvedočeni ratni zločinci, proglašavaju državnicima fantomske republike Kosovo.
A Srbi sve to rade u ime budućih evropskih integracija i "boljeg života naše dece". Kakav će to "bolji život naše dece" u moralno, politički i državno rasturenoj i rastočenoj Srbiji biti, odgovor najbolje znaju oni koji su Srbiju i doveli na najniže grane od kako moderna Srbija postoji.
Preporuke:
0
0
16 četvrtak, 18 novembar 2010 21:25
hiperborejac
Vi svoj posao radiste a bogami skoro i odradiste.
Dolazi polako vreme kada se mora nešto "svojeručno" uraditi
Neko ovde predloži da se lično angažujete.
Analitika i "egzekutiva" se ipak jako razlikuju.
Čudno ali nekako mislim da ste više učinili "analitikom" nego da ste se lično angažovali , direktno u politici.
( vrlo uslovno mišljenje .. ipak sam ja bio samo "naturščik" u politici )
Ona "analitika" je pod navodnicima samo zao što je bila i malo angažovana.Taman koliko treba.
Nešto mislim .. niste ovde usamljeni...ne bi ste bili ni tamo.
Ako ste dovoljno "ludi" da probate.
Preporuke:
0
0
17 četvrtak, 18 novembar 2010 21:33
Joviša Vidić
Današnji vlastodršci, nisu došli na mesto tu gde jesu snagom svojih sposobnosti, umeća, ili rešenošću na ličnu žrtvu a radi opšteg narodnog dobra. Njihov put ka vlasti obezbedila je Imperija svojom vojnom silom, a onda uz pomoć Monopol novca.
Neki su čak zahtevali efikasnije delovanje vojne sile, nestrpljivi u pohoti za vlašću. Seća li se ko onog minista spoljnih poslova, koji da bi se oslobodio problema Kosova i metohije, zamolio Imperiju da ga toga oslobode. Znate li onu listu "dobronamernih" što podržavahu zločin Imperije nad Srbima? Dali možete navesti bar jedno ime sadašnjih vlastodržaca,a koji je bio kritičan prema licima sa te liste? Obzirom da sami, niti umeju niti smeju rešavati državni i nacionalni problem, to puze pred trećerazrednim birokratama Unije, da ih prime u službu sa sve narodom, i da ih oslobode brige oko Srpskog nacionalnog i državničkog pitanja... Kako su državu Srbiju uredili kao nesuverenu, to će im biti - nadaju se oni - referenca za službu. No je sva seća da ih ni takve neće, pravo prvenstva imaju oni sa dostojanstvom. Sreća u nesreći za narod i državu Srbiju. Joviša Vidić od Rudina.
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 18 novembar 2010 21:40
Uroš
Da ovde predstavljaju EU kao neku obećanu zemlju kao raj, kao novac koji samo na nas čeka. Kao da je neko tamo lud da daje nekom drugom pare da bi se on razvijao. Dobijem napad kad čujem priče o EU na TV-u dok u radnjama npr. nema mleka, sve poskupljuje iako je ponešto već skuplje nego u Nemačkoj gde je prosečna plata 1500 evra. dok je ovde 200-300 evra... To su prave teme za priču a ne EU.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 18 novembar 2010 21:47
Baja Patak
Posle skoro 40-to godišnjeg života u EU, želim da vam (ponovo) iznesem moju omiljenu EU parabolu: EU vidim kao „Orijent Ekspres“. Tu je i salon vagon, vagon za spavanje i za ručavanje. U salonskom i kolima za spavanje se vozi isključivo visoka briselska birokratija, a u vagon za ručavanje zalaze i putnici I klase kada imaju da plate (između ostalih: Nemačka, Francuska, Holandija, Austrija, Italija, Skandinavci). Ponekad zalaze i Britanci, onda kada se ne vozaju avionom u SAD na referisanje. U II klasi su donedavno putovali Irska, Španija, Portugalija, Grčka – oni su, misle, na vreme ušle u voz i najviše profitirale od raznih subsidija i popusta dok je za to bilo vremena, ali –toliko su zabrljale da su im sada nastala mračna vremena. Ko zna... mogu da im karte proglase nevažećim i glavačke ih izbace kroz prozor? U III klasi: sitna boranija – baltičke zemlje, Malta, Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, Slovenija (ova poslednja se stalno trsi da upadne u II klasu, ali je nemilosrdni kondukteri stalno vraćaju u III.) U vagonu za bagaž, stešnjeni između sanduka i kofera, drndaju se Rumunija i Bugarska, stalno se nadajući da će ih možda nekada pustiti (čak!) i u III klasu. Na kraju voza tandrče stočni vagon. Samo u njemu ima mesta, ukoliko oni iz salon-vagona i kola za spavanje blagoizvole da dozvole. G. Vukadinović dobro kaže: “… U životu i u politici retko se dešavaju (mada ih ima) stvari koje su baš sasvim nepopravljive….” Ovo me je asociralo i na reči jedne pesmice davno zaboravljenog sastava “Idu dani“. E, sad: da li je bolje voziti se, pa makar i u stočnim vagonima i trpeti to, ili stojati na peronu i bezalternativno gledati kako vozovi prolaze? Ili, možda – daleko bolje: otići sa perona i gledati svoja posla? Kako vreme odmiče, ova poslednja alternativa - jer alternative IMA ( gledati svoja posla) trebalo bi da postaje sve realnija i privlačnija.
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 18 novembar 2010 22:00
aleksandar
Biće ipak potrebno nešto mnogo jače od izvanrednih i mudrih Vukadinovićevih članaka da se Srblji probude.
Bez neke velike svetske lomljave i kataklizme u međunarodnim odnosima, bez krupnije promene odnosa snaga ili pregrupisanja današnjih "čvrstih" savezništava, ili bar bez neke velike ekonomske propasti, neće se uspavani Srblji probuditi.
A kako jednom reče gospodin Branko Pavlović na stranicama NSPM-a, što mi se dopalo, same okolnosti će onda poroditi i ljude koji će predvoditi izvlačenje sa ovog dna do koga smo stigli, a po kome još uvek uporno kopamo.
Sve do tada će Tadić nažalost uspešno kormilariti ovim brodom ka svetlom cilju "europskih integracija", potpuno siguran da njegova politika zaista "nema alternativu".
Ovo nažalost može još dugo da traje.
Preporuke:
0
0
21 četvrtak, 18 novembar 2010 22:00
Stanimir Trifunović, ranije PETI ELEMENT
Autoru,

Uvaženi gospodine Vukadinoviću,
da li zaista mislite da SAMO Vi ( i gospoda Todorić, Pavlović i "LDP inteligencija"(?!?)) ARTIKULIŠETE ovu paradigmu promišljanja aktuelnog položaja Srbije i srpskog nacionalnog pitanja?

Zbilja poštujući Vaš doprinos OSLOBAĐANjU Srbije od jednoumlja i okova građanizacije, sklon sam da primetim da je uvremenjene pesme praskozorskih petlova bilo i mimo i pre Vaše i gore pomenute gospode.

Svakako, Vas ne treba da podsećam KO je to činio, zbog čega je na žalost MORAO DA ODE, kako briljantno napisa gospodin Antonić još u junu 2008, a sve stoga, što se pesma mogla daleko čuti.

PS. Na majskim izborima 2008. to je bila pesma VEĆINE.

Srdačan pozdrav.
Preporuke:
0
0
22 četvrtak, 18 novembar 2010 22:41
Jasna Simonović
Baja Patak ...Kako ste nam samo lepo opisali! Hvala...Trebalo bi snimiti film(ove) na ovu "evro -nacionalnu klasnu temu"...

I dok tako svi skakuiću vamo tamo, tras trus, Srbija malo gleda kako prolaze vlakovi bez voznog reda, malo uskače u stočne vagone bez stoke, malo odlazi sa perona na aerodrom...

A ko vozi, izvinite što pitam?
"Beli orao", "internet Mica" ili "Baja Patak?
Preporuke:
0
0
23 četvrtak, 18 novembar 2010 23:30
ptica rugalica
like
Preporuke:
0
0
24 četvrtak, 18 novembar 2010 23:45
MS
Jako dobre opservacije g. Vukadinovica i mogao bih da se slozim sa njim u svemu. Jedino je pitanje kada ce narod shvatiti da je previse bilo praznih prica i jadnog trbunjanja da ce sve nevoje biti resene i da cemo ziveti lagodno i srecno samo kada udjemo u EU. To je bilo i jedino sto je ova nesposobna i nestrucna vlast znala, da zamajava gradjane i lazima se odrzi, bar dok ne ocerupaju i ono preostalo od drzavne imovine. Mislim da je to sada svima postalo jasno.
Resenja ima, ali ne sa ovima koji su nas doveli do dna. Ima dovoljno ljudi i pameti samo treba da dodju do izrazaja, a taj se cas priblizava.
Preporuke:
0
0
25 petak, 19 novembar 2010 00:16
Radikalni Srbin
Mislim da su ove Vaše analize po pitanju puta u EU poprilično zakašnjele.
Prvo bi bilo potrebno napraviti analizu da li država Srbija još uvijek postoji, moje mišljenje je da ne postoji de fakto, ali još uvijek postiji de jure. Ako je takva konstrukcija uopšte moguća.
Da li država koja nema teritoriju, vojsku, narod koji joj je odan, sopstvenu politiku..., može da se naziva državom? Ova kreatura je ostatak ostataka nekadašnje države i naroda, a sve ovo naklapanje je obično gubljenje vremena.
Ja sam 2000. godine imao 27 godina, a nisam ni jednog trenutka povjerovao, ni tad ni poslije, u priču o ulasku Srbije u EU, kao šta ste Vi vjerovali sve do nedavno. Isto tako bi bilo bitno naglasiti da "nerealno idilični pogled na svet i međunarodne odnose (sa elementima mazohizma i autošovinizma)", nije nastao u Beogradu tokom devedesetih kao reakcija opozicione javnosti na paranoju i propagandu tadašnjeg režima, već kao dobro osmišljena i dolarima podmazana akcija naših prijatelja sa zapada.
Preporuke:
0
0
26 petak, 19 novembar 2010 01:28
Gojko
Bravo profesore tekst je doktorski.
Preporuke:
0
0
27 petak, 19 novembar 2010 01:29
@stanimiru trifunoviću
Lepo je to što ste uporni i dosledni u odbrani lika i dela VK. Nije lepo što to činite uvek i često bez ikakve veze sa temom o kojoj je reč. A, uzred budi rečeno, taj vaš "Čovek koji je otišao" je jedan od najodgovornijih za ovo što sada imamo i što nam se događa i to su vam već ovde rekli mnogi komentatori. I drugo, još važnije, kada je reč o EU, on je godinama dok je bio na vlasti takođe guslao istu priču i pravio kampanje "Izvodljivo je" i hvalisao se "Studijom izvodljivosti" o pristupu EU i sličnim glupostima. Pa čak sve do pred kraj 2007. nije smeo da ide otvoreno protiv EU nego je samo napadao NATO. Tek je sada iz duboke opozicije došao pameti. Nemojte niti tako neobjektivni i nemojte od svega praviti referendum o Koštunici.
Preporuke:
0
0
28 petak, 19 novembar 2010 01:33
Viktor
Izvanredan i programski tekst Đorđa Vukadinovića. I po stilu i po sadržini, ovo nije nikakva kolumna već jedno sažeto "načertanije" za prvu polovinu 21. veka.
Preporuke:
0
0
29 petak, 19 novembar 2010 01:49
Miki
Tako je, svaka vam je na mjestu. Moliv vas da nam kazete kako dalje? Vidimo svi da je ova vlast potpuno nefunkcionalna, stetna , ne znaju sta rade ili svjesno rade na nasu stetu ... svejedno. Mi srpski rodoljubi im ne smijemo dopustiti da "voze" dalje. Kako zaustaviti ovaj voz propasti kad je masinovodja pijan i potpuno nekvalifikovan da nas vozi dalje. Imamo potpuno pravo da zaustavimo taj voz a njegove vozace u tamnice ili nervne poliklinike.
Bilo je dosta ludila, stvari se moranu staviti pod kontrolu, krajne je vrijeme.
Koja je to politicka snaga koja ce povesti novim putem?
Narod ce je svakako podrzat, puna mu je kapa!
Preporuke:
0
0
30 petak, 19 novembar 2010 02:08
Letters From Canada
Promene uvek dolaze od manjine, uglavnom nacionalne elite. Nasa elita je toliko dugo (pola veka) bila podeljena da nema intelektualni kapacitet koji je imala 90-tih. Dok se oni ne konsoliduju ili mladji narastaj sazri, nema nam spasa.
Preporuke:
0
0
31 petak, 19 novembar 2010 05:36
Srboljub Savic
Jos 9-og Novembra, Generalna skupstina EZ je donela odluku o odbijanju kandidature Srbije.
Crna Gora, iako prihvacena kao kndidat, pre toga,
"stavljena je na led".
Ulazak Hrvatske u EZ je u procesu, i ona ce jedino
biti primljena u EZ, vrlo brzo.
Posle toga, EZ "zatvara vrata", praveci pauzu do
kraja decenije. Prijem osatlih zemalja i teritorija
preostalog dela Balkana, odlaze se za narednu deceniju.
EZ je predvidela pomoc drzavama kandidatima i na
to "racuna" sadasnja vlast (usput, sam naduvava cifre) a sad ne sme ni da poveruje da se "slamka
spasa" odmakla za jos dva izbora.
[Medji su o svemu izvestili skrivanjem istine i
izmisljanjem stavova podrske ili citiranjem nebitnih izjava.]
Medjutim, mnogo gore od svega je ukupno stanje
privrede, institucija, sistema, ... u Srbiji.
Cak, i kad bi nas EZ sada primila (a morala bi,
ako "gazda" naredi), u Srbiji nista ne bi bilo bolje, narednih godina.
Problemi Srbije su ili maskirani za vreme Jugoslavije, poceti 74-te narasli 80-tih, da bi
nas docekao raspad, kojga nismo bili ni svesni,
iako se desavao na nase oci.
U zadnjoj, a krvavoj deceniji XX veka, razoreno je
mnogo vise nego sto smo i danas svesni.
Da sve bude jos tragicnije, prihvatili smo (mnogi
sa odusevljenjem)"revoluciju", ne mareci za osnovu
na kojoj je izvedena i za koga. Prihvativsi "saku
dolara", ne samo da smo se prodali vec smo sebi
nametnuli vladavinu kriminala i sluga koji i ne
mogu da rade protiv interesa gazde (placeni su).
Kako smo skloni verovanju u svakojake mitove(lazi)
"progutali" smo (i dalje gutamo)pljacku i razaranje
pod etiketama "tranzicija", "privatizacija",
"trzisna privreda" (i "liberalna"), "demokratija"
(iako je samo partikratija). Na nase oci, vlast
je u rukama Predsednika, a mnogo manje vlastodrsce smo osudili kao diktatore.
Izlaz!?
U prirodi, najcvrsci i najlepsi kristali nastaju
gradnjom od zrnca.
Za opstanak Srbije, treba nam jezgro i volja da
stvorimo zdrav plod.
S. Savic
Preporuke:
0
0
32 petak, 19 novembar 2010 06:04
XY@au mile
Na ovu rečenicu „Kakav će to ’bolji život naše dece’ biti u moralno, politički i državno rasturenoj i rastočenoj Srbiji“ treba dodati „i u propaloj i bankrotiranoj Evropskoj Uniji“.
Preporuke:
0
0
33 petak, 19 novembar 2010 08:49
Glas iz ofa @ Đorđe Vukadinović
Tokom devedesetih godina opoziciona javnost u Beogradu nije imala nerealno idiličan već krajnje prizemno pragmatičan pogled na međunarodne odnose. A ako je neko tih godina bio opozicionar zato što je verovao u Evropu, zapadne prijatelje i demokratiju (bez materijalnih stimulansa) – onda ne bi trebalo time da se hvali. Kakogod, biti opozicionar u Srbiji devedesetih godina (sa ili bez dolarskih stimulansa) baš i nije neka referenca. Inače ono što Vi kvalifikujete kao paranoju i propagandu tadašnjeg „režima“ je zapravo bilo politički mudro, proročko predviđanje budućeg toka događaja i politički odgovorno upozoravanje javnosti.

Što se tiče Vašeg evroskepticizma, podsećam Vas da ste u emisiji „U nedostatku dokaza“ 20. decembra 2007. afirmativno govorili o „evropskom korpusu vrednosti“ i niste, bar koliko sam ja shvatio, dovodili u pitanje prednosti ulaska naše zemlje u Evropsku uniju. U tom smislu ste se složili sa LDP intelektualcem Gorčinom Stojanovićem, takođe učesnikom emisije, koji je bio nešto opširniji po pitanju tih vrednosti. On je u tom kontekstu govorio o judeohrišćanskoj civilizaciji, pomenuo pokret za zaštitu životinja, renoviranje WC-a na kraljevačkoj železničkoj stanici....rečju - demonstrirao evropejstvo viđeno iz LDP idejne i intelektualne perspektive.

Na kraju i uprkos svemu, ponoviću svoju već izrečenu sugestiju. Verujem, naime, da biste Vi i Antonić sa saradnicima okupljenim oko NSPM-a mogli da budete zamajac i pokretačka snaga jednog šireg društvenog pokreta koji bi doveo do preokreta tragične situacije u kojoj se danas nalazi Srbija.
Preporuke:
0
0
34 petak, 19 novembar 2010 08:54
kaktus
U Srbiji ce Izbore dobijati oni koji se budu zalagali za NE ulazenje Srbije u EU.Vidimo i po zadnjim Izborima koje u stvari nije niko dobio.To ne znaci da cemo imati Radikale na vlasti,nego da ce i glavni protivnik EU a to je DSS shvatiti da i njihovo pomalo stidljivo i mozda i licemerno "zalaganje" za EU Integracije vise nema smisla.Mada nesto nisam siguran da Radikali nisu ozbiljan koalicioni potencijal za Vladu koju nece ciniti DS i (ili) SNs.
Preporuke:
0
0
35 petak, 19 novembar 2010 09:21
bojan
postovani Djordje, mozda tako treba, ali ja mislim da ste i Vi presli granicu ukusa jer se ne moze beskrajno lamentirati kao Kalimero i sedeti na peronu ne radeci nista.Ovo je vreme strasno i ko samo gleda a ne radi nista ucestvuje u celoj "demontazi" srbskog imena!ili mislite da je pisanje dovoljno?
Preporuke:
0
0
36 petak, 19 novembar 2010 09:27
thinking maize
Uostalom, g-dine Vukadinoviću, kako ono Kipar, sa -40% teritorije (a njihov turski neprijatelj MNOOOGO je respektabilniji nego "postrojbe" Tačija i Haradinaja!) uđe u Evropsku Uniju?! Sve "perući" pare ruskih tajkuna ili sprovodeći Vašingtonski sporazum?! Naravno, osnivajući PRVI EVROPSKI PORESKI RAJ, posle Monaka! Pa kad je tako, a TAKO JE, treba videti šta možemo. A možemo za početak razmisliti o tome da budemo KINESKA ISPOSTAVA za ulaganja u Evropi!? Ako je mogla Albanija u MNOGO GORIM USLOVIMA, zašto ne bismo mi!? Očekujem da g-da kao Branko Pavlović i ini razviju ovu ideju, zasnovanu na, kako neke kolege-komentatori sa NSPM rekoše, NEKREDITNOM NOVCU!? Očekujem i druge ideje, a u skladu sa preporukom g-dina Turajlića o "CRNOJ KNjIZI", tj. spisku nepočinstava "žute" klike, kao i "BELOJ KNjIZI", spisku predloga KAKO DA PREŽIVIMO. Svako Vam dobro.
Preporuke:
0
0
37 petak, 19 novembar 2010 09:32
Brane
Na koji način otvoriti oči narodu kad narod ne skida oči sa RTS-a, taj isti narod ga prisilno plaća (finansira)a tamo može saznati sve što je ''uvoz'' da uništi duh i tradiciju...Nije problem u narodu, problem je u medijima.Jedan prijatelj mi se požalio juče: neću da plaćam RTS sve dok se tamo pojavljuju likovi (pa ih je nabrojao)koji prodaju maglu i opstaju jer ih niko ne pita i nikome ne odgovaraju za ono što rade a ne rade baš proste stvari - upravljaju državom.Vukadinoviću čestitam tekst je odličan, istinit i otvara oči da med i mleko koje nas ''tamo'' čeka nemože više biti paravan za urušavanje države, patriotizma, morala i svih onih vrednosti koje su vekovima borili i izborili naši dedovi i pradedovi.Pet ratova u prošlom veku na ovoj zemlji Srbiji ostavilo je traga...mora nam to biti snaga za slogu i razum.
Preporuke:
0
0
38 petak, 19 novembar 2010 11:18
vranjanac
Gospodine Vukadinoviću, kao i Srđan iz prvog komentara, apsolutno jedva čekam da stavim potpis na političku organizaciju koju bi trebalo da formirate!
Samo hrabro Srbija je uz Vas.
Preporuke:
0
0
39 petak, 19 novembar 2010 11:42
Jasna Simonović
Thinking Maize, mislim da bi bilo dobro da isti komentar uputite na tekst gdina Nikole Turajlića "Apel srpskim patriotama"...

Što se kineske ispostave tiče, zaista mi se sviđa predlog....naravno da svi "vuci" budu siti, a ovce na broju...
Rado bih da od nekih kompanija koje su tamo razvile posao pre nego su mi vratile potraživanja ili rekle hvala dobijem svoje zasluženo parče...i svakako Serbia takođe...
Preporuke:
0
0
40 petak, 19 novembar 2010 12:32
Mrđan Bajić - Beograd
@Jasna Simonović


Naš cilj je, i mi našu zemlju vidimo da 2014. godine bude zvanični kandidat za Evropsku uniju, da 2018. godine bude ravnopravni član Evropske unije. Međunarodna zajednica je kao klima- ne možete da je priznate ili ne, već da se adaptirate. Sve prepreke na tom putu ćemo uklanjati, bilo da se zovu Milošević, da se zovu ustavi, bilo da se zovu zakoni. Ne postoji ni jedna prepreka koja može da nas zaustavi na tom putu. Reforme nikada nisu popularne ako treba da budu uspešne jer uvek mnogo koštaju. Da biste bili popularni, morate da preuzmete rizik nepopularnosti. Kao čoveka koga drže pod vodom 50 godina, u njegovoj želji da dođe do vazduha, do kiseonika, tako i Srbiju ne može ništa da zaustavi na tom putu do kiseonika, a to je Evropa, to je porodica demokratskih, modernih, razvijenih zemalja. Mi smo 10 godina stariji, siromašniji, propaliji. To je cena naše gluposti i naše neodgovornosti. Ne može to besplatno. Ja jedino želim da mi to više nikada ne ponovimo. Ako već unapred sumnjate u svoj uspeh, neuspeh će vam lakše pasti jer ste ga mudro predvideli. Ne mislimo šta želimo 2012. godine. Mislimo o tome šta želimo 2050., kada ćemo biti mrtvi. Da li želimo da iza nas ostanu rezultati na koje će naša deca biti ponosna, ili neuspesi kojih će se stideti. Mi danas, hteli to ili ne, radimo na vlastitom spomeniku. Na njemu će nešto pisati: "Ta generacija je izvukla zemlju iz krize." ili "Bili su beznačajni i beskorisni". Da naši ljudi ne bi odlazili u svet, potrebno je da svet dovedemo u zemlju. Uspevaju samo nacije koje imaju pozitivan odnos prema stvarnosti. Samo brze, aktivne, optimistične nacije ostvaruju svoje ciljeve. a uspeh svakog posla mora da postoji plan, da se tačno zna šta se hoće, ne da se eksperimentiše, iako nam je to nacionalna osobina. Treba mnogo više vremena da se utroši na oštrenje testere, nego drva seći tupom.
Preporuke:
0
0
41 petak, 19 novembar 2010 12:38
thinking maize@ Jasni Simonović
Naravno Jasna, ovo je samo predlog OBRAZOVANOG LAIKA, pa ga tako treba tretirati, sa oprezom, ali i zanimanjem. U svakom slučaju, Kinezi su preplavili Ameriku jeftinom robom, ne tako lošeg kvaliteta, koju kupuje američka sirotinja. Red bi bio da Srbija bude snabdevač takvom robom EU-sirotinje: Mađara, Bugara, Rumuna, Grka, stanovnika baltičkih zemalja, a ako "Ryan air" bude otvorio ekspozituru u Nišu, možda budemo videli riđokose poklonike sv. Patrika, pa im usput "uvalimo" i CD-ove "Orthodox Celts"-a! Znate, SVE SE PRVO DOGODI U UMU, pa tek onda u stvarnosti, što je PRAVILO br. JEDAN SVAKE DALEKOISTOČNE BORILAČKE VEŠTINE! A "žutaći" (ne ovi "naši", već PRAVI!) to RADE NAJBOLjE NA SVETU! Svako Vam dobro Jasna.
Preporuke:
0
0
42 petak, 19 novembar 2010 12:42
deratizacija mozga
Ovo vam je najbolji tekst u poslednjih nekoliko meseci nema tu sta da se doda jedino mogu da ostavim u vidu komentara licni utisak.Mislim da sve veci evro skepticizam nije posledica odustajana od Evropskih vrednosti ili skretanje sa Evropskog kursa kako bi to druidi iz LDP rekli vec je u pitanju pragmaticni skepticizam.Vecini obicnih ljudi je jasno da od Briselskih Edenskih vrtova nema nista do 2018 i to ako ste nepopravljivi optimista mada oni realniji poput pokojnog Cobela Montgomerija Doris Pak i slicnih jasno stavljaju do znanja da bi 2025 mogla da se smatra nasom Evropskom godinom.E sad vi se stavite u kozu obicnog malog coveka 8 godina je citava mladost a 15 citav zivot u medjuvremenu od neceg mora da se zivi optimizam se nemaze na hleba.Narod polako ali sigurno pocinje da se budi iz zimskog sna shvataju da od politickih elita nema vajde uzdaj se use i u svoje kljuse treba da postane nasa nacionalna mantra.Polako se oslobadjamo iluzija ni farma veliki brat grand uskoro nece moci da zaustave Srpskog medveda da se probudi iz sna no iz tog sna ga nece probuditi ni patriotizam ni svetla buducnost Evropa ni Rusija nego prazan stomak i suplji dzepovi.Saznanja da ti je drzava rasparcana frizider prazan su dovoljni da probude neke mehanizme u nasoj podvesti.Potpuno ste u pravu treba da podvucemo crtu ali i da naucimo nesto iz svojih zabluda i poraza a to je sledece.Kao prvo pouka je da se iracionalno ponasanje i pogresan izbor skupo placaju drugo niko nikad nece voleti vasu decu vise od vas ako mi svoje dete odnosno Srbiju ne postujemo zasto bismo to ocekivali od drugih trece samo korenite drustvene ekonomske socioloske promene mogu da daju rezultata u suprotnom mozete mrtvaca da sminkate koliko hocete i da mu stavljate puder on je mrtav hteli vi to da priznate ili ne. Na kraju mogu samo da izrazim nadu da ce veliki prasak u Srpskim glavama uskoro da se dogodi i da cemo imati snage za nov pocetak ionako nam izbor nije previse veliki.
Preporuke:
0
0
43 petak, 19 novembar 2010 12:57
srdjan conic
Zadatak i izazov a ne alibi za necinjenje. Sustinska konstatacija Djordja Vukadinovica. Ali posle ovakvog poentiranja na kraju postavlja se uvek jedno pitanje. Ko je od danasnjih politicara danasnje politicke elite sposoban da odgovori na ovakav sudbinski izazov. Zbog toga je doslo vreme da se jasno kaze i da se jasno covek opredeli. Jedinstvo srpskom drustvu i jedinstvo srpskom narodu je neophodno ali ne jedinstvo u zabludama i lazima. Materijalna i duhovna obnova srbiji i srbima je neophodna. Tu obnovu mogu da donesu samo ljudi koji nisu iskomleksirani ljudi koji su samosveni i slobodoumni. Jezgro po mom skromnom misljenju treba cine ljudi iz srpskog sabora dveri koji konacno moraju mnogo vise politicki da se angazuju a ne da se pravdaju raznim politikantima za svoje stavove.
Vreme polako istice. Spasa nam nema propasti nemozemo.
Preporuke:
0
0
44 petak, 19 novembar 2010 13:13
nikola t.
Tako je Djordje!
Ali treba pogledati i preispitati prvo sebe. Svako od nas ponaosob...pa ce doci i resenje za porodicu, selo, grad i drzavu/naciju.
Preporuke:
0
0
45 petak, 19 novembar 2010 13:35
Visariopn Tadiću iJosipoviću - garantima
Zar niko da ne primeti ovaj tekst, ovo kukavičje jaje među komentarima.Nije se ni potpisao nego je naslov svoga komentara uzeo kao vlastiti idnetitet.
A znate u ime koga čovek zbori?U ime CENTRA ZA KULTURNU DEKOTAMINACIJU.I znate šta taj Centar hoće ?Da na istrebi od epskih i junačkih naših pesama od knjiga Ive Andrića,Dobrice Ćosića, Branka Ćopića, Antoninja Isakovića i svih onih koji su nas kao narod utemeljivljli i na mitu vaspitavali.Kao mi smo zatrovani pa nas neki prašak za buve koji nudi Borka Pavićević, nije pomenuo Natašu Kandić, ni Sonju Biserko a na njih misli,može od svraba za slobodom i za pravima da postojimo, da nas izleči.Aferim, samo nam nacionalna dekontaminacija fali, pa pravac u Evropu i svet.Koliko i od koga prima pare taj Centar, da mi je znati i šta mu u programu za naše "prosvešćivanje" piše.Uspeli su da te pisce gurnu u Evropu i sve jedno im je što nas oni ni na koji način ne mogu da predstave,.Ko nas šiša sem onog mladog reditelja čiji je film s berberskim naslovom od njih po svoj prilici finanssiran., koji na sbrije dio glave.
Neko reče nekome od komenatora da se treba okrenuti Turajliću i njegovom kometaru.Ja se stim slažem.Turajlić je otišao dalje od Vukadinovića i izražava jedan naš. a mislim i narodni, stav da se mora tražiti način da se naša sudbina uzme u druge, bolje ruke i da se mora radikalno tražiti izlaz.Možda treba pokuššati i na taj način.Ali da se od tih Centara za kulturnu dekontaminaciju treba braniti to je sasvim sigurno, svejedno što je Borki Pavićević u Oljinom Utisku nedelje jedna opajdara Jelena Karleuša očitala lekciju.Ona je to učoinila onako na prepad i baš kako tom svetu treba .Ovde je reč o mnogo važnijim aspektima toga otpora.
Preporuke:
0
0
46 petak, 19 novembar 2010 15:23
thinking maize@Visarionu, "glede" Tadića i Josipovića-garanta...
Poštovani, a zašto se Vi žestite? Zašto zahtevate "purizam" ovde na NSPM-u? Mi, ovde, treba da ZAPOČNEMO rešavanje OZBILjNIH (g-din Turajlić bi rekao sudbonosnih!) PROBLEMA sa kojima se suočava naš narod i država. Problem "drugosrbijanaca" je ISFORSIRAN, LAŽAN problem, problem koji se LAKO rešava! NE ZABRANAMA, NE PROGANjANjIMA, već NORMALNOM PRIMENOM POZITIVNIH ZAKONSKIH PROPISA, kako postojećih, tako i onih koji će biti doneti. Npr. "slučaj" Jelene Karleuše. Zašto joj PRIVATI BILO KAKAV ZNAČAJ, sem UVOĐENjA POREZA NA ŠUND od oko 4000% npr. Ili npr. "slučaj" tzv. "evropske" "B92", "prve srpske" "FOX", kao i "ružičaste" televizije. I na iste PRIMENITI pomenuti porez od npr. 4000% na ŠUND (videti pod: REALITY SHOWS like a "Farma", "Survivor", "Veliki brat", "Trenutak istine", sve navedeno u originalu, na LATINICI!), pa na osnovu Zakona o šundu ODUZETI NACIONALNE FREKVENCIJE! Naravno, IZGLASATI POSEBAN USTAVNI ZAKON O JAVNOJ UPOTREBI ĆIRILICE, kao SLUŽBENOG PISMA Republike Srbije, kojim se uvodi DODATNI POREZ od npr. 70% na MEDIJE, USLUGE i PROIZVODE ISPISANE LATINICOM! Znači, NE ZABRANjIVATI, već OPOREZOVATI, KAO CIGARE i OSTALE LAKE DROGE! Ovo naravno ne važi za nacionalne manjine u R Srbiji, kojima je osnovno pismo latinica, kao i za "brendove" kao npr. "Coca Cola", "Ariel", "Audi", "Jegermeister" i tako slično. NARAVNO, pored SLUŽBENIH PODNESAKA pripadnika manjina u R Srbiji, pored teksta ispisanih njihovim matičnim pismom i jezikom, biće i tekst na SRPSKOM JEZIKU i ĆIRILICI, dok će kod "brendova" UPUTSTVA biti na SRPSKOM JEZIKU i ĆIRILICI! Prosto ko pasulj! A, ako hoće tu njihovu latinicu u UPUTSTVU, e, za to mora da plate POREZ od npr. 15000%! Kao što vidite Poštovani "Visarione" NIŠTA NE ZABRANjIVATI, samo OPOREZOVATI! A tako i sa tzv. "Centrom za kulturnu dekontaminaciju" i inim "drugosrbijanskim" klubovima! NE ZABRANjIVATI, NEGO OPOREZOVATI! A, ako papa Soros želi da FINANSIRA SRPSKU ĆIRILICU i druge srpske osobenosti, HVALA MU!
Preporuke:
0
0
47 petak, 19 novembar 2010 15:39
Starac Milija
Krajnje je vreme da Srbi postave pitanje: šta posle EU ?
Možda će nam sve postati jasnije.
Preporuke:
0
0
48 petak, 19 novembar 2010 16:02
Blagoje Jovović
Već me pomalo sramota da na svaki Vukadinovićev tekst ponavljam ko papagaj "bravo bravo", ali zaista šta bi drugo...

Meni se najviše dopao deo o belom šengenu kao vrhuncu srpske evrofilije. Zaista sjajno.

Nego, što reče ovde neko od komentatora, hajde već jednom dajte napravite pokret novih nekorumpiranih ljudi, pa da uzimamo upisnice. Od ovih sada nikakve vajde nema, moramo da uzimamo stvar u svoje ruke.

Svako dobro.
Preporuke:
0
0
49 petak, 19 novembar 2010 16:49
Danski Srbin
Mi,Srbi smo hronicno politicki ponavljaci. Svi ti funcioneri EU, koji celo vreme Srbiju drze na "mlako" u vezi clanstva, su opasno perfidne osobe.
Umesto da nam kazu da od toga nema nista - pa zar ne vidite koje muke imamo i bez vas - a vase ucesce,provereno, ce nam doneti jos neke dodatne probleme.Oni nam celo vreme postavljaju nove uslove i daju nove zadatke. Ovo stvarno lici na ucitelje i lose djake. Pitaj Boga zasto to rade. Nekad mi to lici na neku vrstu patoloskog sadizma, neka vrsta zelje za ponizavanje drugih naroda - kad vec vise nema pravih kolonija i surogati su dobri. Neophodno je podvlaciti da nismo isti.
A mi, Srbi, veselnici, mazohisticki se vezujemo za njih. Da su, bar, ono sto su bili, ajde de, ali oni to vise nisu. EU je u problemima. Juce sam na Svedskoj TV video da oko 100.000 radno sposobnih Iraca emigrira u Australiju. Oni napustaju "paradizo", dok mi grebemo nogama i rukama da u njega udjemo.
Nisu oni krivi gradjanima Srbije, oni rade svoj posao onako kako smatraju da treba. Nama su krivi nasi politicari koji odlucuju o nasoj sudbini. Tu sam u ozbiljnoj dilemi: ili oni ne sagledavaju stanje stvari ili, sto je verovatnije, nemaju plan B, a narodu je neohodna "zvaka " o lepoj buducnosti.
Pa bravar i co. su narodu Jugoslavije obecavali svetlu buducnost: kad izgradimo socijalizam - pa predjemo u komunizam ( radi koliko mozes - uzmi koliko ti treba) bicemo svi lepi i bogati.
Cun se ljuljnu, bravar umre ode sanak pusti.
Oni obecavaju a ne ispunjavaju, a gradjanima Srbije vreme prolazi u bedi. Tu je problem, ne u tome ko je u pravu. Ideoloske price su dobre samo onima koji od njih zive.
Stanovnicima Srbije treba neko, ko ce im, ne obecati, nego obezbediti bolju sadasnjost, ostalo je politicka prestava za galeriju.
Paralelno sa tim, ti isti stanovnici Srbije moraju nauciti da se glasa za one koji ce, mozda, ciniti nesto dobro, a ne politicko/ponavlacki: dodji na vlast pa cu da te glasam.
Preporuke:
0
0
50 petak, 19 novembar 2010 16:54
stefan
Slazem se sa Srdjanom(prvi komentar)to mozda moze promeniti dosta toga u Srbiji! Profesore budite hrabri i pravite stranku, ja se prijavljujem za lepljenje plakata ! Srbija je uz Vas!!!
Preporuke:
0
0
51 petak, 19 novembar 2010 18:50
Aleksandar
Srbija je ekonomski i uopste svise slaba da bi imala svoju spoljnu politiku. Tu je Beograd u situciji nekadasnjeg Konstantinopolja i pravi istu gresku. Vizantija je htela podrsku od Zapada da bi se odbranila od najezde islamista, a Zapad (tj. papski inters) nudio je podrsku samo u zamenu za potcinjenje (ujedinjenje crkvi pod uslovom da pravoslavci priznaju primat pape). Posto je besmisleno i ponizavajuce prihvatiti potcinjenost u zamenu za puku podrsku na kraju su papski krstasi 1204. razrusili i opljackali Konstantinopolj na drasticniji i primitivniji nacin nego sto su to ikad ucinili nasilnici nehriscanske vere. Slicno je zapad 1999. dosao i razrusio Beograd i celu Srbiju, zatim postavio 2000. svoje jarane da odrade najvecu pljacku Srbije u svojoj istoriji. Do cega je dovelo ponasanje Zapada prema Vizantiji? Do izreke: "Bolje turski turban nego papska tijara!" U savremenom srpskom trenutnuku jasno je da je EU (kao egzekutor americkog interesa) upravo ta "papska tijara" mada nije sasvim jasno sta bi sada tacno bio "turski turban" jasno je da je Srbija Evropi isto onoliko bliska koliko je Vizantija bila Zapadu: inters je samo to da prihvatimo ponizavajuce potcinjenje i primat tudjina. Stoga se to mora odbaciti, pa i odgovarajuca politika mora naci izreku shodnu onoj staroj: "Bolje turski turban nego papsk tijara!"
Preporuke:
0
0
52 petak, 19 novembar 2010 18:59
g.
ovo je vrijeme biti ili ne biti! jedino imena, poznata, čista, neuprljana, mogu povesti ovu zemlju sa ovim narodom u slobodu i suprostaviti se i izaći na crtu (D)osmanlijama i novim dahijama iz pozicije i opozicije. vrijeme je da Srbija ustane!VOSTANI Srbijo zbog naše rođene i nerođene djece, Vostani da poneseš svijetlo i čisto najstarije SRBSKO ime!zato povedite NAROD jer samo VI to možete, jer NATROD će samo takvima vjerovati, sve ostalo su samo gaže iz bijele kuće i bijele američke kuhinje!na narodnu nesreću!
Preporuke:
0
0
53 petak, 19 novembar 2010 20:20
Jovo
Nabrojaste 4 elemenata bez kojih nema drzave.Demokratiju ,kakvu takvu imamo,vlast kakvu takvu imamo kojoj je narod dao punomocje,elitu isto-narod je priznaje,e sad ostaje narod.Dali imamo narod sposoban da istraje u ova usijana vremena?Srpski narod je izaso najnaivniji od svih,18 god,jedini verovao u jugoslovenstvo,44 god. jedini u socijalizam i bratstvo jedinstvo,svi ostali niko ni najmanje ,vec samo u privremenu stvar.Cekali i radili samo za svoj interes,a Srbi bi da pomazu svima.Profesore,u narodu je greska,to nije normalno.Dojuce svi bi u EU,sa svojim dusmanima,koji nisu od juce,od 43 god.su.I to nije normalno.Verujem da su i mnogi evropljani uzjasili EU samo privremeno i gledaju si svoja posla.Dok narod ne pocne da si gleda samo svoja posla,nema nista od drzave.Svaka bitanga ce da ga laze.Hvala Vam sto pokusavate narodu da otvorite oci i urazumite.
Preporuke:
0
0
54 petak, 19 novembar 2010 21:08
Mrđan Bajić
@Blagoje Jovović


Da li bi bilo 12. marta da je kao predsednik savezne države, Vojislav Koštunica podržao hapšenje Slobodana Miloševića? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je prećutao ekstradiciju Haškom tribunalu, umesto što ju je nazvao politikom državnog udara i zbog toga napustio koaliciju? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je u protestu crvenih beretki video pobunu, a ne sindikalno nezadovoljstvo? Ne! Da li bi bilo 12. marta da je u junu 2002. godine podržao Zakon o borbi protiv organizovanog kriminala? Ne! Zato što je Zoran ubijen upravo zbog toga što je bilo sigurno da će njegova smrt biti i kraj ideje koja je mnogo žuljala.
Preporuke:
0
0
55 petak, 19 novembar 2010 23:13
Petrushin
A vi sad vidite (pretpostavljam da ćemo se makar u ovome svi složiti, bez obzira na to gde stavljamo akcenat) šta nam je sve od pobrojanog – dakle, demokratija, državni aparat, elita i narod – u gorem, bednijem i beznadežnijem stanju.

S tim da ja takvo stanje vidim kao izazov i zadatak, a ne kao izgovor i alibi za nečinjenje, apatiju i rezignaciju.


Postovani Vukadinovicu,



Po ko zna koji put pisete: kako je tragicno lose i kako treba nesto mijenjati.

Ako znate sta je trulo, dajte nam plan i program kako izaci iz toga i poci(mozda cu da zvucim kao gospodar iz "Crnje i Gore") putem "svijetle buducnosti"!

Sta treba mijenjati?

Koji politicki i izborni sistem?

Koja vrsta drustvene raspodjele?

Koje drzavno a koje vojno uredjenje?

Koje privredne grane da razvijamo?

Koje stub(ov)e u nadgradnji da koristimo?

Koje saveze da uzgajamo?

Kako da juznu granicu osposobimo?

Kako natalitet da povecamo?

Kako narod da opismenimo i zdravstveno ocuvamo?

Pocnite da razmisljate i nesto na tu temu napisete, umjesto svakodnevnog gledanja preko ograde!

Isto vazi za sve nas!
Preporuke:
0
0
56 petak, 19 novembar 2010 23:39
Jasna Simonović
Mrđan Bajić, najlepše hvala na komentaru..
Da, “treba mnogo više vremena da se utroši na oštrenje testere, nego drva seći tupom”, ali je sečenje prijatnije oštrom testerom, a koliko je prijatnije za kičmu da ni ne pominjem...Što svakako ne znači da ne treba imati plan i za “oštru” opciju...
Da, mi možemo da vidimo “našu zemlju” i u 2012, 2014, 2018, itd ali do tada treba da imamo “našu zemlju”! Imamo li je pravno? (na osnovu samoopredeljenja, kada je potonula ustavna odgovornost, svoje sam zakonske postupke “registrovala” u Neutral Serbia, USA”)...

Sve se slažem što ste napisali, naročito da treba svet da dovedemo ovde...Mislim da je naturalni zakon o restituciji jedan od smerova...svako ide za svojim interesom...(i zemljicom)!

Posebno mi se sviđa što ste nas odveli u 2050. da pogledamo sebe iz budućnosti....
Božja volja da li će “mojoj generaciji” Bog podariti starosni vek 23 godine manje od starosne granice koju Jevreji žele jedni drugima u prazničnim danima (120), pa da 2050 “prisustvujemo” “međunarodnoj klimi” u kojoj je Srbija i dalje “pod vodom”, ali ne traži kiseonik, već daje kiseonik čovečanstvu kroz svoje brojne izvore vode....i ovde i na Marsu, na primer...(ref. Milanković!)...
ps A što se spomenika tiče, gdine, ma kakvi hvalospevi, dovoljno je da stoje neporušeni!

Thinking maize, hvala...Da, um...ali ipak!? ....Ne može samo um...Iz duše dolazi u um, a telo sprovodi...možda tako nekako...um, telo, duša... toj svetoj tački se sve dešava...tako nekako...
Preporuke:
0
0
57 subota, 20 novembar 2010 00:02
S.Ristic
Ocenjujuci celokupno tekst g. Vukadinovica, nalazim da je njegova aliza razumna i ozbiljna, dobra i znacajnim delom tacna. Ono sto je najupecatljivije je strplivost u izlaganju i vestina odlicne diplomatije. Receno dovoljno do potrebnog i ne dalje. Broj komentara je isto tako prihvatljiv i podnosljiv sve do onda kada se neispaljuju neka ad.hoc resenja i novi gotovi programi. Resanja se ili ne mogu donositi tako brzo ili se ona mogu sprovoditi samo takticki i postupno. Jednom sam vec komentarisao o sluaju osamostaljivanja i nezavisnosti Srbije. Tada sam mozda poentirao da su Srbiji uvek bile polomljene noge ozbiljnim ratnim pohodima. Takva situacija se ni do dan danas nije promenila. Zato je i velika teskoca voditi pametnu srpsku politiku, kada senka globalizacije, ekspanzije kapitala, finansijska podjarmljivanja i usitnjavanje drzavne lebde kao stalni veliki prisutan duh, spolja. Ono sto bi od EU ili iz bilo koje druge konstalacije trebalo izvuci to bi bili uzoci uspesnog zakonodavstva, sudstva i standarda ophodjenja. To sve ne raste samo u jednoj basti, EU, jer u toj basti rastu i neki korovi kojih se treba dobro cuvati. Dobre kao i lose stvari rastu na raznim mestima u svetu a znanje odbira je veoma velika vestina. Nije ovaj clanak koristan za pravljenje guzve i panike i pretakanje u politicke manifeste, vec za prikupljanje onih relnih elemenata koji u njemu postoje za formiranje dugorocnijeg misljenja i razmisljanja. Procitah da “Srbi nisu zasluzili drzavu”, pa bih primetio da su Hrvati istu konstataciju casno zasluzili jos mnogo mnogo ranije pa po tome uspesno prednjace u tradiciji. I jos da dodam da se eto skrti Slovenci ne slazu da pomognu neke clanice EU. Bezali su od jednih dazbina u SFRJ a docekace vece EU, vreme ce pokzati, pa ce opet izdvajanja za Armiju i Kosovo da im se ponove.
Preporuke:
0
0
58 subota, 20 novembar 2010 00:40
Mrđan Bajić
@Jasna Simonović


U postoktobarskoj atmosferi mešali su se euforija pobednika i cinizam poraženih. Za prve je alternativa bila poželjna ali bolna, drugi su je svesno opstruisali i kompromitovali. Jasna je bila linija podele i nju je tada povlačila alternativa čiji je kreator bio Zoran Đinđić. Pre svega, oštar rez prema zločinačkom nasleđu ratova i izručenje Slobodana Miloševića Međunarodnom sudu u Hagu. Povratak zemlje u svet, podrška sveta unutrašnjim reformama i evropskim integracijama. Od suštinskog značaja bio je osećaj premijera za istorijski trenutak. I njegova sposobnost predviđanja, što i jeste suština moderne politike. Šta se, pod pretpostavkom Zorana Đinđića da se odustane od strategije reformske vlade, nije ostvarilo? Zastoj u reformama, udaljavanje od Evrope, napeti odnosi sa susedima, smanjen ugled zemlje, fragmentacija zemlje kao reakcija na njenu centralizaciju, beznađe građana?
Preporuke:
0
0
59 subota, 20 novembar 2010 00:50
Dušan Ariljević
Pravde radi, moram priznati da su, makar po pitanju „dvostrukih koloseka“, na istoj liniji sa mnom bile i neke kolege (Vladimir Todorić, Dušan Pavlović, kao i dobar deo LDP-inteligencije), sa kojima sam se inače retko slagao u bilo čemu. Naravno, naša saglasnost je završavala na konstataciji o neodrživosti vladajuće politike oličene u mantri „I Kosovo i EU“, a razlike su bile i ostale povodom realne alternative ovoj nemogućoj politici.

Nedelotvornost ove (Tadićeve) politike, u vezi KiM bih uporedio sa (do duše izmišljenom) situacijom u kojoj u liftu zadate komandu u isto vreme da se kreće gore i da se kreće dole. Neće se pokrenuti ni gore, ni dole, ostaće u mestu. Srbija stoji u mestu, kao čardak ni na nebu ni na zemlji.
Zato u delu zaključka teksta "Srbija i EU:mamuzanje mrtvog konja" gospodin Vukadinović s razlogom predlaže jedan "opšti okvir" za izlazak iz ovog nemogućeg stanja:
Treba nam alternativni plan, strategija i vizija. I drugo, treba nam samopouzdanje koje smo u međuvremenu izgubili. I treba nam elementarni patriotizam kao podrazumevana i neophodna baza državnog i nacionalnog oporavka.

Moram zapaziti da mi to liči na nemoguću misiju. Nije reč o defetizmu ali biti u gubitničkom položaju zbog KiM a Srbija to jeste a sa druge strane "vraćati samopouzdanje koje smo izgubili" je težak zadatak. No ništa nije nemoguće, treba pokušati.
Preporuke:
0
0
60 subota, 20 novembar 2010 01:24
Observantes
„… mamuzanje mrtvog konja“? „Konj“ još nije mrtav ali to je taj konačni antisrpski cilj koji se dvodecenijski ( a sa sve Brozom, sedmodecenijski) ostvaruje brutalanim sredstvima protiv ovog naroda. Priča je ustvari jednostavna i nju je Montgomeri, do detalja, objasnio neko veče (zahvaljujem RTS-u!). Čovek, reče da Srbi stalno veruju i optere ćeni su „teorijama zavere“ a onda je isti lik objasnio kako je ta, ovovremenska „paranoidna“ teorija realizovana. Sankcijama, bombardovanjima (dakle, intervencijom udruženih sila od spolja , nekih aktivno a nekih pasivno) stvoreni su nepodnošljivi uslovi za život. Postojala su samo dva izbora: 1. trpljenje i skromnost (Patrijarha Pavla + je sam Bog poslao kao živeći primer za jedini pravi put), ili 2. traganje za „boljim životom, slepim ulicama (pa i petooktobarskim)“ odvojeni od staze koju je Sveti Sava osvetlio Srbima i ostavio ih kao rešenje za sve „lavirinte“ koji će se u budućnosti nuditi Srbima a koji će biti nazvani „svetla budućnost“ . Standardi i samo standardi su laž, moral ima supremaciju. Srbi „okovani“ standardima nemogu prosperirati ako su amoralni i daleko od sebe (tj. robovi). I tu je taj zez koji otima dušu i vodi slepom ulicom od Prizrena ka EU. „Svetla budućnost“ je uvek odustajanje od sopstvenosti i ko tu lekciju nije naučio kod Broza dozvolio je sebi da 5. oktobra ponavlja gradivo. Ali pošto ima mnogo ponavljača sada je EU „najnovija svetla budućnost“.
Preporuke:
0
0
61 subota, 20 novembar 2010 01:27
Observantes
Dakle metodologija je sledeća: kontinurano stvarati ambijent u Srbiji u kome se loše živi da bi se ostvarila akceleracija za programirano ropstvo. Lažnjak je u tome da EU neće Srbe. EU pati za Srbima ali za Srbima kao robovima. Zašto istraživanja pokazuju da u Srbiji natpolovična većina hoće u EU? Pa zato što je ovde život „nepodnošljiv“. Ali kada bi upitali eurofile zašto je to tako rekli bi vam da smo loš narod i da nam treba tutor - EU? A budući tutor im je onaj koji im je, ustvari, dvodecenijski stvorio loš interni ambijent! Strašno. Srbi su imali tri ispita u prethodnom veku i nijedan nisu položili. Prvi je bio ispit a druga dva su bila šansa za popravni. I ništa. Kad ne položiš ispit možeš samo da plačeš i da maštaš o sledećem ispitnom roku koga možda neće biti. Nego, lenj sam više da pišem o očiglednim kauzalitetima a mnogi bi da menja ju svoju realnost kad oni misle da je „dogorelo“. Ispitni rokovi (istorijski pikovi) zahtevaju odgovornost, znanje i pripremljenost svakog pojedinca u interesu nacije. A ne nerad, uličarenje s „apelujućim“ patetičnim transparentima koji od „razvijenog sveta“ očekuju samilost. Sopstvena sudbina se ne daje drugome u ruke, nikada.
Preporuke:
0
0
62 subota, 20 novembar 2010 03:54
011@Petrushin
Poziv za razmišljanje je upućen svima. Evo ja odgovaram na pitanja iz moje struke.

Šta treba menjati?
Svojinsku strukturu.Nacionalizovati i podržaviti sve što je privatizovano uz naknadu u bonovima na 50 ili 100 godina. Bez preovlađujuće državne svojine (ili nekog drugog oblika javne svojine) bespredmetno je govoriti o bilo kakvoj politici u bilo kojoj oblasti. Primer latinoameričkih zemalja i njihovog spektakularnog uspona to najbolje dokazuje. (Uzgred, očevi i dede današnjih reformatora su 1945. nacionalizovali sve u zemlji što je bilo generacijama pošteno sticano – njive, fabrike, knjižare, mlinove, apoteke.... do ZADUŽBINA (!) uz naknadu u bonovima ili bez ikakve naknade).

Koja vrsta društvene raspodele?
Autentičan socijalni dijalog; raspon primanja 1:5.

Koje privredne grane da razvijamo?
Poljoprivredu, energetiku, informacione tehnologije na prvom mestu.

Koje saveze da uzgajamo?
Saradnja sa svima na bilateralnoj osnovi.

Kako natalitet da povećamo?
Dečji dodatak (u značajnom iznosu) do četvrtog deteta.

Kako narod da opismenimo i zdravstveno očuvamo?
Obnoviti prosvetni i zdravstveni sistem iz socijalističkog perioda. Ti sistemi su bili sjajni.
Preporuke:
0
0
63 subota, 20 novembar 2010 11:29
Jasna Simonović
Mrđan Bajić...hvala ...Ne osećam se baš pozvanom da o trenutku Zorana Đinđića dajem svoje mišljenje ...moj je ugao posmatranja sveden na lični dogašaj...jurnjavu od DS - advokatice i faksova do Vlade Srbije - pravnice i faksova šefu kabineta da animiram tim Zorana Đinđića, čoveka sa pragmatičnom vizijom, da ne mora trčati po bivšim jugoslovenskim po strane firme jer se neke nalaze tu 50 godina...(ne bih ovde da ponovo isturam svoj predmet od lokalno-globalnog farmaceutskog značaja koji se još vrti kod Verice Barać)...
A taj trenutak kada je čovek odveden pod prinudom u Hag doživela sam sa tugom ispred tv-a nakon dolaska s puta....A kada se desio tragičan dogadjaj u kome je čovek, pa još sa štapom, znači nenaoružan, izgubio život od oružja doživela sam kao veliki greh nebrojeno mnogo ljudi koji su to mogli sprečiti...možda...

Euforija i cinizam nisu moje osobine, barem se tako nadam...
Uvek sam svesna da se moglo dogoditi da budem u koži drugog da je život išao nekim drugim smerom...
Bilo da je ta osoba otišla pod zvezde u svetlosti čovečanstva, ili opet pod zvezde sa okovanim rukama...tako nekako...
Preporuke:
0
0
64 subota, 20 novembar 2010 12:45
Visarion za thinking maizea
Baš me zanima odakle vam uverenje da se nešto žestim.Znam da imate potrebu za govorom, znam da volite da se preslišavate o pročitanom, čak kad je to što čitate raritetno, znam da volite da se šetate kroz istoriju.Ali otkuda da sve to što ste u vezi samnom rekli povodom mog navodnog žešćenja.
Pišite čoveče.Potrebno je da vas čujemo.Sumnjam da ja i vi imamao bilo kakav razlog da se suprostavljamo.Ili ga bar ja ne vidim.Nemam pojma šta vam je taj moj tekst na žestinu ozvučilo.Ne bežim da su nam prilike isterale živce na šiljak, ali ovde u tekstu povodom koga se javljate toga , a gledao sam iznova, nema,
Inače Turajlić s kojim sam u jednom trenuku nešto polemisao, pod mojim drugim pseudonimom,i koji mi nije, priznajem ličio na čoveka kadrog da se bavi ozbiljnim temama, na moju sreću, napisao je javni apel koji zavređuje širu pažnju.I ako ima nečega što bih ovim povodom još rekao , to je potreba da s čovekom krenemo u neki oblik traganja za izlazima u ovom opštem a poesebno našem bezizlazu.I ne srdim se ninašta, niti sam zbog bilo čega protivu vas .Pratim šta pišete i radujem se kad ponešto od vas saznam , svejedno što sam u godinnama kad čovek ili zna ili ne zna.A verujte, pročitao sam veoma mnogo raznih knjiga još pre Drugog svetskog rata u jednom srpkom selu kraj petrolejke a noročito posle kad su mi upalile sijalice.Probao sam u životu, a napisao sam naramak knjiga, da stvorim od toga čitanja vlastitu ličnost a ne zavisnika od njih.Eto ako baš hoćete.Pozdrav i dobro zdravlje,A pomognimo Turajliću , jer ćemo tako i sebi,
Preporuke:
0
0
65 subota, 20 novembar 2010 14:20
Dušan Ariljević
Sve što je korisno za Srbiju mora uvek biti na umu onih koji je predstavljaju i vode. Kineskoj državnoj eliti-komunistima nije bilo strano da uvedu jedan ekonomski sistem koji se "ne podudara" sa političkim uređenjem društva i države. To su istorijska iskustva svetskog značaja. Srbija kao partner Kine? Zašto da ne! Već postojeće stanje ukazuje da mi to jesmo. Realno gledano, dobra strana te saradnje je neverovatna ponuda skoro svih vrsta proizvoda (naročito tekstilnih) po prihvatljivim cenama. Loša strana, ali zbog indeferentnog stava države, slabljenje tekstilo-konfekcijskog sektora privrede jer je nekonkurentan.
Zvuči primamljivo stav:
Jasna Simonović: Što se kineske ispostave tiče, zaista mi se sviđa predlog....

ali treba biti oprezan kao što J.Simonović kaže:
naravno da svi "vuci" budu siti, a ovce na broju...

Još jasnije bih to naglasio: Da Srbija ne bude kineska četvrt!
Preporuke:
0
0
66 subota, 20 novembar 2010 14:51
Mrđan Bajić
@Visarion

1. Slobodni smo da živimo kako želimo, obavezni da štitimo život.
2. Slobodni smo da volimo koga želimo, obavezni da se suprotstavljamo svakoj mržnji.
3. Slobodni smo da budemo najbolji, obavezni da podržimo boljeg od sebe.
4. Slobodni smo u sticanju ličnog bogatstva, obavezni da to omogućimo drugima.
5. Slobodni smo pred državom, obavezni pred društvom.
6. Slobodni smo pred svakom tradicijom, obavezni da ponudimo modernu viziju.
7. Slobodni smo da verujemo u svakog boga i svaku ideju, odgovorni i obavezni da time ne ugrozimo nikoga.
8. Slobodni smo za svaku istinu, odgovorni pred njom i obavezni da je čuvamo od laži.
9. Slobodni smo da se suprotstavimo svakoj mani i svakom nedostatku, obavezni da štitimo i afirmišemo vrline.
10. Slobodni smo za život bez granica, odgovorni pred društvom koje nam to omogućava.
Svakome dozvoljavamo da prihvati Povelju slobode evropske Srbije, nikome ne dozvoljavamo da je ospori.
Preporuke:
0
0
67 subota, 20 novembar 2010 15:23
slobodan45
rimljani su uzvikivali: AVE CEZARE!!!
srbi bi morali uzvikivati: AVE OBSERVANTES!!!
Preporuke:
0
0
68 subota, 20 novembar 2010 15:43
Mrđan Bajić
@Jasna Simonović

Ništa nije, naime, opasnije nego kad mali pate od ludila veličine. To važi kako za pojedince, tako i za čitave narode. Baš je u ovom društvu, iz tačno tog razloga, stvoren najugojeniji kriminalno-klerikalno-postkomunističko-nacionalistički monstrum, jer takve stvari se ne dešavaju slučajno. Taj monstrum ima više glava, neke su veće, neke manje, ali nijedna neće sama otpasti. Zato su ovdašnji pošteni i izistinski patriotski opredeljeni intelektualci morali oduvek da prevazilaze sami sebe i sebi slične u celom svetu i da, na kraju, u tome izgore. Jer, hoće da nadomeste nešto za sve nas. To nije mogućno u potpunosti, ali svaki takav pokušaj vuče napred više od bilo čega u nesrećnim društvima. U našoj civilizaciji ionako opstaje samo jedan tanak sloj koji svakog trenutka mogu da probiju destruktivne snage podzemlja. Njegovo već raskomadano srce moralo je da podnese još nešto: ceremoniju koja ne ide uz njega, kao što ni smrt nekako ne ide uz njegov osmeh. Ali, ako je pop koji je govorio, postao makar donekle svestan suštinskih stvari potrebnih za sreću ovog naroda, u šta duboko sumnjam, onda je i to sve trebalo da bude baš tako. Od mnogih pitanja koja sada iskrsavaju, ključno je možda baš ovo: da li će Zoran Đinđić biti jači od sopstvenog mita koji će Srbi o njemu stvoriti i da li, eventualno, taj mit neće postati nužno nekrofilski? Jer, nije on nikakav mučenik i žrtva kakvim bi ga Srbi najradije videli. On je spejs-šatl za Srbiju, koji možda ponekad eksplodira u svojoj ludoj hrabrosti i brzini, ali i dalje ostaje blistava i munjevita misao budućnosti.
Preporuke:
0
0
69 subota, 20 novembar 2010 16:08
Slobodan 45
u mnoštvu genijalnih misli, observantes je poručio, po meni, najvažniju:
"Sopstvena sudbina se ne daje drugome u ruke, nikada".
Preporuke:
0
0
70 subota, 20 novembar 2010 23:07
Jasna Simonović
Mrđan Bajić
Upravo tako! Ludilo veličine je opasno i za velike, a kamoli za male...Igrati se Boga bez dozvole Svevišnjeg je mislim uvek dovodilo do podnožja civilizacije...
Mislim da je za sve vrste “monstruma” najbolje da završe u “muzeju kinoteke”, i to celoviti, odande dobijaju ulogu učitelja, i služe dobrom, tako nekako...
Divno ste opisali kako “napredni ljudi” izgore...a njihov pepeo raspe se nekuda, a mi nikako da se setimo da ipak na “početku nas” beše reč, pa da potražimo tu reč koja nam daje pravo da iz tih dela izvučemo “životnu dividendu”...
A što se celovite današnje civilizacije tiče, mislim da “tanak sloj” ne može više biti tako tanak jer se zadebljava svaki dan komunikacijama ljudi širom sveta...tanka mesta moraju se dobro zakrpiti...Onda i snage podzemlja u susretu sa površinskom lepotom imaju šansu da se preobrate...
Ono što mi je ostalo u pamćenju od Zorana Đinđića jeste da je rekao da je jako važno da se napravi organizovana slika, a da će se naličje jednostavno preokrenuti u lice, tako nekako...
Iako malo znam o van-demonstracijskim delatnostima pok. Zorana Đinđića, volela bih da domen “spejs šatla” koji pominjete sagori sve eventualne negativne mitove, ne samo oko njega, već oko svih koji su trapavo, neznalački, preagresivno, teturavo, učestvovli u javnom ćivotu unesto nas, običnog naroda...
Konkretno za Zorana, žao mi je što kad se sreo sa Bilom Gejtsom na primer nije mislim imao ideju da traži “novi šatl” za Mikrosoft koji je na naše tržište ušao isuviše “eksperimentalno" koliko god da je Jugoslavija bila eksperimentalna država ...Takođe verujem da bi shvatio da su mnoga naša imena učestvovala u naučnim domenima NASE, medicinske nauke, itd. i da mi posedujemo neotuđiva intelektualna prava na razne patente jer smo jednostavno imali društvenu svojinu nad tim delima...
Gdine Bajić, vaša su razmišljanja jako inspirativna, ali da ne bih zloupotrebila ljubaznost nspm-a da ovo sve objavljuje, sada ću vas pozdraviti...
Preporuke:
0
0
71 nedelja, 21 novembar 2010 01:18
Studentkinja
Odlican tekst sa vrlo prijemcivim uvodom.
Ali, pored analize, potreban je i predlog nove spoljne politike. A da li je Srbija moze bazirati na saradnji sa neevropskim zemljama? Ipak se mi nalazimo na ovom geografskom podrucju, uskoro, potpuno okruzeni EU. Kako onda da je ignorisemo (Uniju)?
Preporuke:
0
0
72 nedelja, 21 novembar 2010 04:09
Peter RV@Mrđan Bajić
Slobodni smo da mislimo kako nam nasi okupatori diktiraju, i - tacka.
Preporuke:
0
0
73 nedelja, 21 novembar 2010 11:35
gubernator
#Mrđan#

Poštedite nas nekrofilne patetike. Imate dovoljno sajtova za negovanje kulta ličnosti "Zorana".
Preporuke:
0
0
74 nedelja, 21 novembar 2010 13:59
Simić Manojlo
Poštovani Đorđe,

Vi sa jednom uzvišenom jednostavnošću izražavate
mišljenje ogromne većine običnog Naroda. Što mi mislimo, Vi kažete.
Ja bih međutim, želio da skrenem pažnju na nedavno
otkriće (za mene je otkriće, jer iako sam od Andrića i o njemu pročitao svako slovo, nikad do sada nisam naišao na tako nešto)gosp. Vučelića u
"Pečat"-u:

Naš Nobelovac Ivo Andrić, rekao je da je jedno od najvećih poniženja kao pripadnik svoga naroda doživeo onda kada je, početkom fašističke okupacije, na Radio Beogradu čuo saopštenje nemačke komande, u kojem ona zahteva od građana Srbije da prestanu sa potkazivanjem. Gestapo i Specijalna policija bili su pretrpani istinitim, ili lažnim prijavama. Bilo je Srba koji su besomučno prijavljivali jedni druge, i to bez novčane nadoknade. Potkazivači su to smatrali obavezom prema okupacionom režimu i dokazom da su lojalni i da poštuju aktuelne naredbe.
---------------------------------------------------

Moram da priznam da je ovo na mene djelovalo duboko
poražavajuće, ali objašnjava i sve one denuncijacije
prilikom nove Okupacije iz oktobra 1944. god.pa
kroz čitav niz godina u " slobodi ", kada je brat
brata prijavljivao u Komitet da slavi Slavu.A ta
niska moralnih posrnuća nastavljena je i poslije
najnovije Okupacije iz Oktobra 2000.god.
Nekad Gestapo-ov radio, danas B-92 .
Vašu borbu protiv defetizma i ove Diktatorske
Vlasti, koja ga preko svojih medija širi, podržava
ogromna većina Naroda, što bi moralo da rezultira
konkretnim, organizovanim otporom i konačnim
zbacivanjem sa Vlasti ovih puzavaca i njihovih
slinavih tragova, uključivši te njihove tako jevtine
medije, od kojih će Srbijom,pored svih nevolja, na
kraju zavladati epidemija dijareje, žute,afričke,
neizlječive.
Preporuke:
0
0
75 nedelja, 21 novembar 2010 18:29
FXHE @Mrđan Bajić
Moj skromni doprinos vašoj Velikoj Povelji Slobode:
11.Slobodni smo da imamo sopstveni politički stav, obavezni da lamentiramo nad Zoranom.
12.Slobodni smo da imamo sopstvene životne nazore, obavezni da oni budu u skladu sa nazorima domaćih NGO.
13.Slobodni smo da verujemo svakog boga i svaku ideju, obavezni da ne budemo pravoslavni hrišćani sa političkom svešću.
14.Slobodni smo da sledimo bilo koju kulturnu paradigmu, obavezni da nikoga (a naročito poštene LDPovce)ne asociramo na mračni kulturni period iz vremena Miloševićeve vladavine.
15.Slobodni smo za život bez granica, obavezni da drugim zemljama omogućimo da nesmetano postavljaju sopstvene granice.
16.Slobodni smo da budemo pacifisti, obavezni da podržavamo svetsku Imperiju koja širom zemaljske kugle ubija milione nedužnih civila.
17.Slobodni smo da nosimo majice sa Če Gevarom i simuliramo da smo u duši levičari, obavezni da u stvarnosti podržavamo SAD u borbi protiv južnoameričkih "diktatora".
18.Slobodni smo da budemo politički i kulturno subverzivni, obavezni da brzo i efikasno otklonimo sve ne-subverzivne elemente.
19.Slobodni smo da se zaklinjemo u bilo kakve duhovne vrednosti, obavezni da podržavamo kapitalizam u najbrutalnijem obliku.
20.Slobodni smo da u beskraj razglabamo o slobodi, obavezni da se svim sredstvima suprotstavimo suštinskim neistomišljenicima.
Preporuke:
0
0
76 ponedeljak, 22 novembar 2010 11:20
Visarion za Mrđana Bajića i sve one koji vole formule, molitve i pravila
"Slobodni smo" velite.Jeste i sigurnio da smo slobodni moj gospodine.Lepo je imati iluziju slobode .No mi se rađamo neslobodni.Pelene su prva tamnica, onda roditelji i genima i vaspitanjem, nacija, istorija, etnikum, sve su to ograničenja, tamnikumi.Svako treba da na nekog liči, da bude u nečijoj senci.A nigde na svetu dva ista kažiprsta.Ako ujutru jurite na posao i rmbate ceo bogovetni dan a uveče žurite da se naspavate da biste ujutru opet strepeći trčali da svoj obol odradite,kako da razmišljamo o slobodi.Slobode nema.Nije uzalud pesnik napisao da je "S nevinih daljina, s očima zvezda pao u ovaj život-tamnicu".No, dobro.Pomalo se bojim zaricanja, proklamacija, naročito kad se napišu, onako patetično i sa šaržom "klerikalno-komunistički" "fašistički" i šta ja znam sve kakvi drugi epitetski kuršumi koji treba nekoga i nešto da progore do daske da ga satru, da ga diskvalifikuju.A on nema prava ni da bekne o slobodi.Ne ljutim se.Samo razmišljam.A opet nekud moramo, nešto se mora učiniti.Nekud i ovakvi kakvi smo moramo da se zaputimo.Tamo gde nas vode i upravljaju nije dobro.Ali gde ćemo i skim.Znam da nije lako sve ovo, što se među nama u ovim komentarima čita, da se ujedini i u jedan smer upravi.A nama je upravo to potrebno.Ne možemo dekomponovani, i kao svaka vaška obaška nikud da stignemo.Drugi su kompaktniji.jednoumniji.Hrvati leleču o domovionskom ratu i ujedinjuju se oko jedne velikie laži i zariču se da je ona istina.Mi smo imali toliko ratova i izgibija i nismo spremni da se homogenizujemo.Čak smo zbog sega toga izgubili moć da se branimo.U strašnoj smo nacinalnoj defanzivi već više od pola veka.Tu neka ovakva pravila o slobodi, koje nema, neće mnogo pomoći.Treba nam "ujedinitelj" ali ne drugih sa nama nego nas u nama.Sve te rasute i razdrobljene energije se moraju ujeduiniti.Reč je o opstanku.Na na se stuštila i ala i vrana i mi sami sebe drobimo na sto partija i to po tuđem naumu i receptu.O spasu nacije se radi.Treba se usredsrediti,dozvati pameti.
Preporuke:
0
0
77 utorak, 23 novembar 2010 23:02
Pedja
Ulazak u EU bio bi dobar, malo za narod (jaca konkurencija u ekonomiji), relativno dobar za siromasne djelove zemlje, ali i VEOMA DOBAR za sve one koji su na vlasti.

Tako ce moci da podjele taj novac koji ce EU slati, kao kolac. A u te stvari, istina je, EU nece puno gledati: korupcije ima i kod njih, nisu ludi...

A bolje im da imaju srpsku elitu uz sebe, nego protiv sebe.
Preporuke:
0
0
78 sreda, 24 novembar 2010 11:11
Nebojsa
Bice samo onako kako su to drugi isplanirali. Planovi su odavno poznati svima koje je to interesovalo. U tom kontekstu, ovo sto je napisano je samo jos jedno zamajavanje ovog napacenog naroda. Sve sto je za nas isplanirano, vec se desava i tece po planu. Za bilo koju pozitivnu promenu potrebna je ogromna snaga, informisanost i jedinstvo. Nazalost, nista od toga ne posedujemo.
Preporuke:
0
0
79 nedelja, 28 novembar 2010 19:48
Bojan
Sto puta iste priče, nama je potrebno samo malo više odlučnosti i u određenom smislu malo više ekstremizma u ostvarenju bilo čega.
Preporuke:
0
0
80 utorak, 30 novembar 2010 15:34
Aleksandar Ignjatović
Gos.Vukadinoviću napisali ste tekst koji mogu okarekterisati kao tekst naknadne istine,izneli ste činjenice kojih smo bili svesni nakon pada Miloševića svi i narod i političari, ali smo se pravili naivni ili ti neobavešteni sve u nadi da nas ta istina možda vremenom može zaobići.Ako će mo sada govoriti istinu onda je nesumnjivo Milošević-hitler;,Mladić-ajhman;Šešelj-gebels;Karadžić-gering;itd i ako nas to boli da priznamo danas verovatno ću od vas očekivati isti tekst za 2020god.Ako je danas svima nama u SRBIJI stalo do istine onda samo mi možemo reći da već sada istorijski gledano 90god. 20veka su najcrnje godine u istoriji SRPSKOG naroda,i da se već danas a da ne pričam za naredni period očekuje da se svi mi i kao narod i kao političari,intelektualci, seljaci,sportisti,umetnici gnušamo i stidimo tog perioda.Srpski narod nažalost je doživeo nacionalnu katastrofu u 20-veku i što pre sebi to prizna smoćiće snage da ispravi što se ispraviti može u narednom periodu.Ne bude li svoje mane ,nedostatke,loše osobine i navike počeo da ispravlja smatram da mu preti još ko zna koliko optuženičkih klupa a možda čak i biološki nestanak.Da li je izlaz u EU ili u majčici Rusiji ili voljenoj Kini ili Kubi mislim da je stvar pre svega odluke nekih političkih ideja koje su ovde i dan danas u velikim dijametralno suprotnim rovovima i ne nazire se njihova pomirenja i konačno početak nacionalne odgovornosti u svim sferama društva. Mi smo danas potpuno nacionalno dezorjentisani i izgubljeni i u vremenu i prostoru što se tiče nacionalnog indentita i odgovornosti prema svojoj državi i opštem dobru.Nažalost izgleda da sve ono najgore što imamo kao narod dans u ovim vremenima je oživelo i doživelo svoj potpuni trijumf.Nisu nama opasni uslovni srbomrzci sa strane koliko su opasni naši voljenosrbi tu što žive i odrastaju sa nama i pored nas.Dolazi vreme kada će oni morati i sa kim i sa čim pred PAŠU samo je pitanje da li će znati i umeti.
Preporuke:
0
0
81 utorak, 30 novembar 2010 20:20
Gojko Mrnjavci
Ocigledno je, da su najveci zagovornici i poborci globalizma, kao sublimovanog izraza neoliberalnog kapitalizma, upravo oni koji time hoce da ocuvaju i ojacaju svoje monopolske pozicije.
Kod sebe, dakle, praktikuju najcrnji vid, vesto upakovanog protekcionizma. I nista vise.

Zaneti, a mozda i opijeni, preteranom dozom slavne istorije, nismo svesni da smo time i bili a i sada smo, idelan materijal ili medijum preko koga ce veliki mestri da plasiraju (in vivo) one ideje koje njima dobra cine.
Cenu toga, uostalom, oni nikada i ne placaju.
Bice da nam se tako ostvarila i nasa slavna istorija, pa ma koliko to ne hteli sebi da priznamo.

Pijanstvo je gadno.

Opijenost je pogubna. Pa i onda kada se cini da je jedina mogucnost opstanka.

Njom se samo stvari odlazu za kasnija vremena.
Ako ih bude.
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner